Sunday, February 21, 2010

Tips Memakai Kaca Mata Hitam

Tips Memakai Kaca Mata Hitam

Kaca mata hitam melindung mata daripada sinar perit matahari dan menyerlahkan cita rasa anda dalam bergaya. Victoria Beckham dan Paris Hilton, antara selebriti berani menggayakan kaca mata hitam besar dan akhirnya menjadi pilihan muda mudi hingga ke hari ini.

Bagaimanapun, pastikan anda tidak menjadi mangsa fesyen gara-gara terlalu ghairah mengikut aliran gaya terkini. Perkara penting harus diingat ketika memilih cermin mata ialah tidak semua bingkai kaca mata sesuai untuk anda.

Pemilihan tepat dari segi bentuk dan warna penting bagi menyerlahkan personaliti, sekali gus menjadikan gaya anda tidak ditertawakan. Himpunan terkini Police mungkin menjadi memenuhi cita rasa anda. Selamat bergaya.

Info:

# Bentuk muka bujur sirih - sesuai hampir semua bentuk bingkai kaca mata, asalkan tidak terlalu besar.

# Bentuk muka panjang memiliki dagu dan pipi dengan kelebaran yang sama. Wajah lebih panjang daripada lebar - bingkai perlu menutupi sebanyak mungkin bahagian tengah wajah bagi mengurangkan jarak panjang ini.

# Bentuk bulat - bingkai berbentuk lebar atau sudut tajam bagi mengurangkan bentuk bulat. Bingkai berbentuk empat segi tepat paling ideal.

# Bentuk empat segi - bingkai berbentuk melengkung untuk wajah. Pemegang bingkai atau pelipis cermin mata perlu terletak sedikit tinggi daripada bahagian pelipis agar rahang tidak terlalu menonjol. Bingkai berbentuk bulat dan bujur paling sesuai.

# Bentuk hati memiliki dahi luas dan kecil pada bahagian mulut dan dagu - bingkai nipis atau tanpa rim membantu mengimbangi bahagian bawah wajah. Bingkai berbentuk empat segi pada bahagian bawah untuk diseimbangkan dengan bentuk wajah. Bingkai tidak sepatutnya terletak terlalu tinggi di bahagian atas muka. Elakkan bingkai besar.

# Memiliki hidung kecil - penyambung cermin mata yang terletak pada bahagian tengah cermin mata (di atas hidung) perlu berwarna cerah dan berkedudukan agak tinggi.

# Memiliki hidung panjang - bingkai dengan pemegang yang terletak tinggi pada pelipis dan jauh daripada hidung adalah pilihan terbaik untuk penyambung berganda pada cermin mata juga membantu hidung tampak lebih pendek.